PAAHDETTU PERSIMON JA PIPARKAKKURAHKAA





Persimonit ovat saapuneet hedelmä tiskeille. Tämä maukas hedelmä muistuttaa maultaan ehkä eniten luumua. Sopii mianiosti niin ruoanlaittoon, leivontaan, smootheihin kuin jälkiruokiin. Tulipa viime vuonna tehtyä siitä hilloakin.

Persimonin kerrotaan sisältävän varsin paljon A-vitamiinia ja se on hyvä kuidun lähde.

Ulkolaisilla sivuilla surffatessa näin persimonia myös paahdettavan. Tästä innostuneena oli myös minun pakko laittaa oma lusikka soppaan.







Näin joulun alla halusin yhdistää piparit reseptiin ja niin syntyi tämä uunissa paahdettu jälkiruoka.



PAAHDETTU PERSIMON JA PIPARKAKKURAHKA 6:lle


Raaka-aineet:

  • 3 kpl persimoneja
  • 200 g piparkakkurahkaa (Arla)
  • 100 g turkkilaista jogurttia
  • vaahterasiirappia/tavallista siirappia
  • sitruunan lohko
  • piparkakkumurua (4-6 piparkakkua)
  • voita vuoan voitelemiseen


OHJE:

Aseta uunin lämpötilaksi 220 astetta.

Pese hyvin persimonit ja poista kanta.
Halkaise persimonit.

Rasvaa uunivuoka ja aseta persimonin puolikkaat siihen leikkauspinta ylöspäin.

Kaada siirappia persimonien päälle ja paista niitä uunin keskiosassa noin 20-30 minuuttia.

Ota uunista ja lusikoi vuokaan valunut siirappi persimonien päälle ja käännä uuni grillaus asentoon. Ota hiukan väriä hedelmille.

Sekoita piparkakkurahka ja turkkilainen jogurtti, purista joukkoon myös sitruunan lohko.

Pieni piparkakut pussissa muruiksi.

Annostele piparkakkurahkaseos annoslautaselle. Aseta päälle persimonin puolikas. Lusikoi vielä päälle rahkaseosta ja koriste annos piparkakkumuruilla.


Jos kaipaat jälkiruoan vielä makeampana, niin laita vaahterasiirappia tarjolle pöytään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

seuraa blogit.fi

Mukana

mukana

mukana
Keski-Uudenmaan blogit Kublo

Pinterest

Herkkusuu.fi - Parhaat ruokablogit

Follow by Email

Sisällön tarjoaa Blogger.

Hae reseptejä

aamiainen aamupala aasialainen alkuruoka aurajuusto basilika broileri broilerin jauheliha Crock-Pot fetajuusto fish&chips friteeraustaikina frittimuikku glaseerattu gluteeniton gluteeniton leipä grillattu grillaus hampurilaiset hedelmä helppo helppo ja nopea hunaja härkis illallinen iltapala intialainen kanaruoka intialainen lohicurry italialaiset lihapullat itsetehty juusto jauheliharuoka juhlaruoka juhlat. suolainen leivonnainen juusto juustokastike juustoraaste jälkiruoka jättikatkaravunpyrstö kaaliruoka kakku kala kala-ateria kala-ateria- lohi kalakastike kalakeitto kalapihvit kalapuikko kalaruoka kalkkuna kampelafile kana-ateria kana-ateria. broilerin siivet ja nuijapalat kanaruoka kasvisruoka katkarapu kebabvartaat keitetyt lihapullat keitot keittoruoka keksi kesäkurpitsa kesäkurpitsa gazpacho kesäkurpitsa-pinaattivohveli kesäkurpitsacannellonit kevyttä kirjolohi kookosmaito kukkakaali kylmäsavulohi kylmäsavulohikakku lampaankääpä leipätikut leivonta lihapata lihaperunavuoka lihapullat liharuoka lime lisuke lohifilee lohikeitto lohinuget lohipasta lohitartar lohitortilla lounas makea leivonnainen mandariinikeksi mantelinen suklaabanaanivohveli marinoidut päärynät marinoidut silakkafileet marinoitua punasipulia marja-aronia mozzarella opas tasapainoiseen ja pysyvään ruokavalioon paprika patonki pekoni peruna peura peuralihapullat peuran jauheliha peuran jauhelihapihvit peuran sisäpaisti peuranliha kääryleet peuranlihapullat peuranpaisti piirakka pimientos de padron. täytetyt pikkupaprikat possu possun ribsit possun sisäfile puikulaperuna pulla pullakakku purjo pääruoka reseptit riista teriyaki tuorejuusto vähähiilihydraattinen

Hae tästä blogista

tykkää myös Facebookissa

liity blogini lukijaksi tästä